Επιστροφή

Απάντηση του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή

Προχωρούμε τώρα στη συζήτηση της όγδοης επίκαιρης ερώτησης, η οποία είναι προς τον κ. Αλεξιάδη. Ακολουθούν άλλες δύο ερωτήσεις μετά προς τον κ. Σπίρτζη και ολοκληρώνεται η συνεδρίαση.
Θα συζητηθεί η τέταρτη υπ’ αριθμόν 667/15-3-2016 επίκαιρη ερώτηση του δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ οικοδομικών συνεταιρισμών.
Θα απαντήσει πάλι ο  κ. Αλεξιάδης, που οφείλω και εγώ να πω ότι –δεν ξέρω, αν είναι σύμπτωση- οσάκις προεδρεύω, ο κ. Αλεξιάδης είναι εδώ, σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους του.
Κύριε Κεγκέρογλου, έχετε τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, εγώ έχω τον λόγο. Ο κ. Κεγκέρογλου είναι σε άλλο κόμμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Με συγχωρείτε, κύριε Καμμένο. Έχετε τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Καλημέρα, κύριε Υπουργέ. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ο κ. Κεγκέρογλου έχει τέσσερις, πέντε ερωτήσεις και παραμένει εδώ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν έχει καράβι για την Κρήτη και κάθεται εδώ!
Στη σημερινή μου ερώτηση, περιμένοντας εδώ μία ώρα για να έρθει η σειρά μου και να κάνω την ερώτηση, έβαλα έναν τίτλο. Ο τίτλος της ερώτησης είναι: «Φορολογική απόγνωση». Νομίζω ότι θα είναι δόκιμος όχι μόνο για αυτή την ερώτηση αλλά και για πολλά που θα ακολουθήσουν, γιατί θα έχουμε συνέχεια.
Το ελληνικό κράτος έχει καλέσει ανθρώπους μεταπολεμικά να αγοράσουν ακίνητα και να συστήσουν οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Στην Ελλάδα λειτουργούν πάνω από τριακόσιοι οικοδομικοί συνεταιρισμοί με πάνω από ένα εκατομμύριο μέλη. Ο μόνος σκοπός των οικοδομικών συνεταιρισμών είναι η νομή, η διανομή και ο οικιστικός, δηλαδή κάποια στιγμή να πάρουν τις πολεοδομικές τους άδειες και να χτίσουν τα ακίνητά τους.
Το «εξαιρετικό» ελληνικό κράτος, το οποίο ελπίζω κάποια στιγμή να βάλουμε εμείς -γιατί βάζουμε συνέχεια- μικρά λιθαράκια να το χτίσουμε και να το οργανώσουμε, ώστε να λειτουργεί με μια κανονικότητα, έχει φέρει σε απόγνωση και πλήρη αιχμαλωσία τουλάχιστον ένα εκατομμύριο μέλη των οικοδομικών συνεταιρισμών. Πώς; Ενώ τους έδωσε τα κίνητρα να πάρουν τα ακίνητα και αγόρασαν τη γη, σήμερα έρχεται το κράτος να χρεώσει ΕΝΦΙΑ για αυτά τα ακίνητα.
Η φορολογική απόγνωση που έχουμε να διαχειριστούμε σαν πολιτικοί άντρες και γυναίκες σε αυτή τη Βουλή και σε αυτή τη συγκυρία είναι ότι σε δύο περιπτώσεις που έχουν έρθει στο γραφείο μου -για λόγους απορρήτου δεν μπορώ να αποκαλύψω ποιοι είναι οι συνεταιρισμοί- ο ένας συνεταιρισμός έχει πρόστιμο 470.000 ευρώ και ο άλλος -γιατί έχω το χαρτί του TAXIS εδώ- 366.000 ευρώ. Φορολογική απόγνωση! Σε ποιον βεβαιώθηκε το πρόστιμο; Στον πρόεδρο του συνεταιρισμού. Ποια είναι η ευθύνη του προέδρου του συνεταιρισμού; Καμία.
Το κράτος είναι σε απόγνωση. Βλέπει το ΑΦΜ του συνεταιρισμού, του κολλάει το πρόστιμο, πηγαίνει προσωπική πρόσκληση –προσοχή, προσωπική πρόσκληση- στον Πρόεδρο να τον βάλει φυλακή για 366.000 ευρώ, με δικαίωμα να απαντήσει σε δεκαπέντε μέρες.
Το κράτος έχει και μια άλλη απόγνωση. Δεν μπορεί να φέρει την κανονικότητα σε ένα εκατομμύριο ακίνητα. Δεν μπορεί να τα φέρει με νόμιμο τρόπο στην ιδιοκτησία τους, να μοιράσουμε τον ΕΝΦΙΑ σε ένα εκατομμύριο ανθρώπους και δυνητικά να εισπράξουμε 90 εκατομμύρια ευρώ. Εάν οι δύο συνεταιρισμοί είναι 400.000 ο ένας και 300.000 ο άλλος, και αν είναι 300.000 ευρώ ο μέσος όρος, επί 300, είναι 90 εκατομμύρια ευρώ. Να τα εισπράξουμε. Φορολογική απόγνωση!
Θα εισπράξουμε κάτι από τα δυνητικά 90 εκατομμύρια ευρώ ή από τα 300.000 ευρώ; Όχι. Θα βάλουμε φυλακή τον πρόεδρο; Όχι! Τι είμαστε; Δεν είναι Αφρική εδώ. Το λέω αγανακτισμένος, διότι πρέπει να φέρουμε μια κανονικότητα.
Να χτίσουν οι ένα εκατομμύριο άνθρωποι -όσοι δικαιούνται; Διότι το «εξαιρετικό» ελληνικό κράτος πολλές από αυτές τις νομές τις έχει κάνει δασικές. Τις πήραν μη δασικές και μετά από δύο, τρία, πέντε χρόνια ήρθε ένας άλλος νόμος και τις έκανε δασικές. Ο συνεταιρισμός τις πλήρωσε και του λέει «Τώρα το δικό σου είναι δάσος και δεν μπορείς να το χτίσεις» και έρχεται και ο ΕΝΦΙΑ στον πρόεδρο. Δεν μοιράζεται σε κανέναν.
Λοιπόν, θα κάνω στη δευτερολογία μου και θα αφήσω και στα Πρακτικά κάποια ανάλυση της όποιας κατάστασης.
Παρακαλώ πάρα πολύ, επειδή αφορά την ανάπτυξη αυτής της χώρας, να δώσουμε άδειες, να χτιστούν ακίνητα, να αναπτυχθεί και η οικονομία. Πρόκειται για άμεσο και έμμεσο έσοδο για το κράτος.
Και για τα πρόστιμα που στέλνει το TAXIS, η Γενική Γραμματεία Εσόδων, θα κάνω ειδική ερώτηση στον κ. Πιτσιλή. Θέλω να μου πει με ποιον τρόπο θα εισπράξει τα 300.000-400.000 ευρώ από τον κάθε πρόεδρο και αν πρόκειται να τον βάλει φυλακή.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Στο θέμα του ΕΝΦΙΑ, κύριε Βουλευτά, έχω κληθεί να απαντήσω σε πάρα πολλά προβλήματα και σε πάρα πολλούς παραλογισμούς. Ένα από αυτά είναι και αυτό που συζητάμε σήμερα. Ένα άλλο είναι, για παράδειγμα, το θέμα που ήρθε εδώ στη Βουλή με τον σύνδικο πτώχευσης, που έχει υποχρέωση στα ζητήματα του ΕΝΦΙΑ. Νομίζω ότι όλη η ιστορία εμπεριέχεται σε αυτό που λέτε στην ερώτησή σας για τις συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία, η οποία έχει εγκλωβίσει και ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τους πολίτες.
Δυστυχώς, έχουμε φορολογικές διατάξεις οι οποίες δημιουργούν προβλήματα. Αυτές έχουν εντοπιστεί και θα προσπαθήσουμε στη νέα φορολογία που θα έρθει για το θέμα των ακινήτων να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα, τα οποία δεν παράγουν και κανένα αποτέλεσμα, εκτός από αναστάτωση στις υπηρεσίες και ανταλλαγή χαρτιών και γραφειοκρατία και δικαστικές ιστορίες.
Σε ό,τι αφορά τώρα το συγκεκριμένο θέμα που βάζετε, δυστυχώς οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί (ως προς τη φορολογία κατοχής ακινήτων, γιατί αυτό είναι ο ΕΝΦΙΑ) αντιμετωπίζονται όπως και τα άλλα νομικά πρόσωπα. Έτσι ξεκινάει το πρόβλημα και δημιουργούνται τα προβλήματα, να πηγαίνουμε στους προέδρους των συνεταιρισμών και να ζητάμε τεράστια ποσά. Δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτό το ποσό να σπάσει στα μέλη και να έχουμε μια άλλη διαδικασία.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις εκτάσεις που λέτε, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως δάση, είτε ανήκουν σε οικοδομικούς συνεταιρισμούς είτε σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό η νομικό πρόσωπο, η επιβάρυνση είναι η χαμηλότερη σε σύγκριση με τα υπόλοιπα γήπεδα.
Σχετικά, δε, με τις δεσμεύσεις από την πολεοδομική νομοθεσία, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4223 του ΕΝΦΙΑ απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ τα ακίνητα για τα οποία υφίστατο απαγόρευση οποιασδήποτε χρήσης, σύμφωνα με τον ισχύοντα πολεοδομικό σχεδιασμό, ιδίως ρυμοτομικό βάρος, ρυμοτομική απαλλοτρίωση ή δέσμευση ακινήτου. Επιπρόσθετα, απαλλάσσονται τα ακίνητα που έχει διαταχθεί ή εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση αποδέσμευσης από απαλλοτρίωση ή ρυμοτομικό βάρος ή δέσμευση κάθε είδους υπό ορισμένες προϋποθέσεις. 
Με βάση τα παραπάνω, οι εκπρόσωποι των οικοδομικών συνεταιρισμών έχουν τη δυνατότητα, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, είτε να απαλλαγούν είτε να τύχουν της ανάλογης μείωσης στην επιβολή του ΕΝΦΙΑ, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος.
Τέλος, ως προς τη μη δυνατότητα διανομής στα μέλη της ακίνητης περιουσίας συνεταιρισμών για φορολογικούς λόγους, η μεταβίβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την τακτοποίηση των φορολογικών εκκρεμοτήτων, όπως θα έκαναν και οι άλλοι φορολογούμενοι, φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
Για τα άλλα θέματα που βάλατε, όπως τα πολεοδομικά, χαρακτηρισμοί εκτάσεων ως δασικοί κ.λπ., αυτά είναι αρμοδιότητα άλλων Υπουργείων.
Σε ό,τι αφορά δε τον τίτλο που είπατε -εγώ από τα πενήντα έξι μου χρόνια ασχολούμαι τριάντα έξι με τα ζητήματα φορολογίας-, αυτό που θα έβαζα σαν τίτλο στη φορολογική ιστορία της χώρας είναι «τελείωσαν τα άσχημα, έρχονται τα χειρότερα».
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Τον λόγο έχει ο κ. Δημήτριος Καμμένος.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, γιατρέ μου.
Θέλουμε και γιατρό, όχι της ειδικότητας του κ. Κακλαμάνη. Δεν ξέρω αν αυτό το κράτος χρειάζεται ψυχίατρο, τρελογιατρό, εγκεφαλικό μασάζ. Κάναμε διαπιστώσεις σήμερα και οι δύο. Δεν μπορούμε να δώσουμε λύση. Αυτό είναι σαφές.
Λέμε ότι δεν δημιουργούμε πρόβλημα. Εάν εγώ ήμουν πρόεδρος οικοδομικού συνεταιρισμού και μου έρχονταν από το TAXIS τριακόσια χιλιάρικα με προσωποκράτηση και είχα οικογένεια, δεν ξέρω τι θα είχα πάθει. Θα είχα πάθει εγκεφαλικό, δεν ξέρω τι θα έκανα, θα πήγαινα στον κ. Κακλαμάνη, στον κ. Κρεμαστινό, στον Βασίλη να με πάει πουθενά στα Ζωνιανά να κρυφτώ.
Υπάρχει θέμα. Δημιουργούμε σοβαρό θέμα. Μπορεί να χρησιμοποιούμε το χιούμορ που έχουμε σαν Έλληνες, αλλά το θέμα είναι τόσο σοβαρό, όσο δεν πάει. Τα τριακόσια χιλιάρικα σε ένα πρόσωπο για προσωπική βεβαίωση φόρου είναι πρόβλημα. Αυτό πρέπει να λυθεί. Σίγουρα, αυτή δεν είναι δική σας αρμοδιότητα, αλλά της Γενικής Γραμματείας Εσόδων.
Όμως, εμείς εδώ κυβερνούμε. Κι έρχομαι εγώ σαν συγκυβέρνηση να ελέγξω τον εαυτό μου, γιατί συγκυβερνώ. Και ξέρετε πόση δουλειά έχουμε κάνει εδώ. Πρέπει να λύσουμε αυτές τις τριακόσιες υποθέσεις, να τις ελέγξουμε και να υπάρχει ένα στοπ στο έσοδο και να μην φεύγουν τα τριακοσάρια και να παθαίνει εγκεφαλικά ο κόσμος. Διότι, πρώτον, δεν θα τα εισπράξουμε ποτέ. Να βάλουμε τον άλλο να πηγαίνει στο δικαστήριο, να πληρώνει δικηγόρους για να λέει «ρε, παιδιά, αφού το νόμο τον έχουν γράψει σε ψυχιατρείο ή στο Σινούρη, εγώ δεν έχω δικαίωμα και θα πρέπει να αυτοκτονήσω;»; Δεν έχει λογική αυτό. Δεν ξέρω τι θα πει στο δικηγόρο του ο σύνδικος, ο καθ’ ου. Να του πει τι; Δηλαδή θα πάμε σε ένα δικαστήριο και ο δικαστής θα πάθει κι αυτός εγκεφαλικό. Τι θα πει ο δικαστής; Θα πει «να σου βεβαιώσω το φόρο» ή θα πει «να μη σου βεβαιώσω το φόρο»; Θα παραβεί τη νομοθεσία του λάθος νόμου. Άρα, λάθος είναι ο νόμος και λάθος είναι όλη η διαδικασία.
Η εξίσωση για εμάς τους οικονομολόγους, έστω και του μπακάλικου, είναι ότι θα βγει λάθος αποτέλεσμα. Το λάθος είναι ότι ούτε εμείς θα εισπράξουμε, ούτε άμεσα θα έχουμε κανένα έσοδο, οικοδομική δραστηριότητα, τοπική ανάπτυξη, ΦΠΑ, φόρο μισθωτών υπηρεσιών ούτε τα εργόσημα που έλεγε πριν για τους μετανάστες ο κ. Αποστόλου. Δεν κερδίζουμε τίποτα. Δημιουργούμε λάθος απαίτηση σε λάθος άνθρωπο με λάθος νόμο. Δημιουργούμε μία έχθρα της κοινωνίας και δεν αναπτύσσεται –να το πω ευγενικά- το ΑΕΠ.
Κάποια στιγμή πρέπει να κάνουμε κάτι. Καθιστώ τον εαυτό μου υπεύθυνο. Ευτυχώς που είναι εδώ και ο κ. Σπίρτζης που είναι και αυτός συναρμόδιος στο θέμα της πολεοδομίας και της αδειοδότησης και ακούει κι αυτός το ζήτημα.
Πρέπει να δώσουμε μία λύση, σας παρακαλώ, διότι θα έρθουν τώρα οι δηλώσεις. Αυτά είναι βεβαιωμένα χρέη. Πρέπει να βρούμε μία λύση. Για εμένα η λύση δεν είναι μόνο να μην πάει ο άνθρωπος στο δικαστήριο, χωρίς να μπορεί κανένας να δώσει λύση σε τίποτα. Η λύση δεν είναι άλλη, παρά να αλλάξουμε το νόμο. Πρέπει να χτενίσουμε το νόμο και να τον αλλάξουμε. Αν δεν αλλάξουμε το νόμο, τι κάνουμε; Η δουλειά μας είναι να αλλάξουμε το νόμο. Για αυτό μας ψήφισε ο λαός, για να είμαστε χρήσιμοι.
Ευχαριστώ πολύ.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Δημήτριος Καμμένος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, στο τέλος, αφού απαντήσετε στο συνάδελφο και για να μην κάνω επίκαιρη ερώτηση, μια και είστε εδώ, να μου απαντήσετε στο εξής:

Θα διαβάσατε σήμερα στις εφημερίδες τα οικονομικά ρεπορτάζ –δεν ξέρω αν η πληροφορία είναι αληθινή- ότι αν ένας πολίτης πάει να εξαργυρώσει 500 ευρώ στην τράπεζα, του κρατάνε προμήθεια 1,5%, του δίνουνε 495 ευρώ. Δεν γνωρίζω αν είναι αλήθεια.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ισχύει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Όμως, αν είναι αλήθεια, πείτε μας αν το κάνουνε νομίμως και αν όχι, τι θα κάνετε.
Έχετε τον λόγο και θα έχετε κι ένα λεπτό παραπάνω.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Σε σχέση με όσα ειπώθηκαν, κύριε Βουλευτά, είναι σαφέστατο και το έχω πει πάρα πολλές φορές ότι το φορολογικό σύστημα που έχουμε δεν είναι το φορολογικό σύστημα που μπορεί να βοηθήσει την κοινωνία να αναπτυχθεί, τις επιχειρήσεις να είναι ανταγωνιστικές, τη χώρα μας να ανταποκριθεί στις ανάγκες που έχουμε μπροστά μας.
Αυτό το γνωρίζουμε και προσπαθούμε στα δημοσιονομικά πλαίσια και με τα δεδομένα της χώρας (λόγω των συμφωνιών που έχουμε κάνει και των δεσμεύσεων) να αλλάξουμε και να κάνουμε πιο λογικές αυτές τις διατάξεις. Από μόνοι μας καταλαβαίνουμε ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουμε λάθη, παραλογισμούς, υπερβολές ή έχουμε καταστάσεις που δεν οδηγούν πουθενά.
Σε καμμιά δε περίπτωση δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι πίσω από αυτό το χαρτί που δείξατε κρύβονται και τραγωδίες πολλές φορές, διότι ο ελεύθερος επαγγελματίας, ο έμπορος ο οποίος έτυχε να είναι πρόεδρος ενός συνεταιρισμού και πάει να πάρει φορολογική ενημερότητα για να έχει μια επιστροφή ή κάτι άλλο…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί αυτό!
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):  …τα έχουμε ζήσει και μιλάμε για τραγωδίες ανθρώπων, οι οποίοι με το δίκιο τους αγανακτούν και φωνάζουν, αλλά έχουμε, δυστυχώς, ένα δεδομένο νομικό πλαίσιο.
Προσπαθούμε βήμα-βήμα κι αυτό το αλλάζουμε, εντοπίζουμε τα προβλήματα και προσπαθούμε αυτόν τον παραλογισμό που υπάρχει στο φορολογικό σύστημα να τον αλλάξουμε. Και προσπαθούμε να κάνουμε το φορολογικό μας σύστημα πιο δίκαιο, πιο αναλογικό, πιο αποτελεσματικό. Αυτό να είστε σίγουρος κι εσείς και οι υπόλοιποι Βουλευτές ότι είναι η διαρκής μας προσπάθεια.
Θα σας καταθέσουμε και τα σχετικά έγγραφα των Υπηρεσιών γι’ αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι δεν μπορεί να αλλάξει αυτό, καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε να φέρουμε τώρα τις διατάξεις, αλλά στον καινούργιο νόμο που θα αντικαταστήσει τον ΕΝΦΙΑ ή τέλος πάντων στις τροποποιήσεις που θα γίνουν, θα αντιμετωπιστούν αυτά τα θέματα για να δούμε πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.
Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να υπάρχει η αίσθηση ότι θα αφήσουμε έξω από το φόρο κατοχής περιουσίας (δηλαδή όπως είναι ο ΕΝΦΙΑ) κάποιες περιουσίες. Όλες θα φορολογηθούν, αλλά πρέπει να φορολογηθούν δίκαια, αναλογικά και όταν υπάρχει ένας συνεταιρισμός με διακόσιους συνιδιοκτήτες, θα πρέπει να πληρώσουν μια αναλογία για να τελειώσει αυτή η ιστορία.
Σε ό,τι αφορά το θέμα που έβαλε ο κύριος Πρόεδρος, δυστυχώς, κύριε Πρόεδρε, έχουμε τέτοια προβλήματα πάρα πολλά. Δεν είναι της αρμοδιότητάς μου. Έχω ενημερωθεί κι εγώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Το ξέρω, απλά επ’ ευκαιρία που είστε εδώ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Δυστυχώς, υπάρχουν τέτοιες παράλογες ρυθμίσεις, υπάρχουν τέτοιες παράλογες διαδικασίες, τέτοιες χρεώσεις. Δεν νομίζω ότι βοηθούν αυτή τη στιγμή την ελληνική οικονομία αυτά τα πράγματα και πρέπει οι τράπεζες και γενικά τα πιστωτικά ιδρύματα να καταλάβουν ότι όπως βοηθήθηκαν από την ελληνική πολιτεία στην ανάγκη που είχαν, πρέπει κι αυτές να βοηθήσουν και δεν είναι δυνατόν να πηγαίνει ο πολίτης και να του ζητάνε προμήθεια για να αλλάξεις ένα νόμισμα.
Όμως, μην πάτε μακριά, εδώ στη Βουλή αν μπείτε μέσα και δείτε τα γραφεία του ΕΛΤΑ, έχει ταμπελάκι που λέει ότι αν πάτε να κάνετε μία συναλλαγή με πιστωτική κάρτα, η συναλλαγή αυτή χρεώνεται παραπάνω από το αν το κάνουμε με μετρητά, όταν η κάρτα έχει λιγότερο κόστος διαχείρισης από τα μετρητά.
Είναι όλα αυτά τα ζητήματα τα οποία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε σαν Κυβέρνηση και είμαστε σε καλό δρόμο με τις τράπεζες και αυτά τα θέματα αντιμετωπίζονται.
Ευχαριστώ.
(Στο σημείο αυτό ο Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μου επιτρέπετε να έχω το λόγο για δέκα δευτερόλεπτα;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ορίστε, Δημήτρη.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Το θέμα που θέσατε για τα χαρτονομίσματα ισχύει. Έχω ήδη παρέμβει στην Ένωση Ελληνικών Τραπεζών. Έχουν πάρει απόφαση και υπάρχει ακόμη αυτή η χρέωση του 1,5% -«από-έως»- και υπάρχει και για τα διακοσάευρα. Θα τα πούμε εδώ γιατί είμαστε για να λέμε αλήθεια. Όμως, έχω παρέμβει για να αφαιρεθεί. Δεν έχει κάποια λογική. Ρώτησα και υπάρχει πάντως οδηγία της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών γι’ αυτό το θέμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ευχαριστώ.
Ευχαριστούμε, κύριε Αλεξιάδη. «Απελευθερώνεστε».