Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Σύνδεση

Γλώσσα Γλώσσα

English English Ελληνικά Ελληνικά
  
 Α-   Α+ 
facebook twitter
Υπουργείο Οικονομικών
  • Δομή και Αρμοδιότητες
    • Υπουργός Οικονομικών
    • Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
    • Υφυπουργός Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας
    • Γενικές - Ειδικές Γραμματείες
      • Γ.Γ. Οικονομικής Πολιτικής
      • Γ.Γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής
      • Γ.Γ. Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας
      • Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
      • Υπηρεσιακή Γραμματέας
    • Εποπτευόμενοι Φορείς
    • Οργανόγραμμα Υπουργείου Οικονομικών
  • e-Υπηρεσίες
  • Εκδόσεις / Αναφορές
    • Οικονομικά Στοιχεία
    • Στατιστικά
    • Ανοικτά Δεδομένα
    • Διαύγεια
    • Εκθέσεις
  • Νομικό Πλαίσιο
    • Νόμοι
    • Σχέδια Νόμων
    • Προεδρικά Διατάγματα
    • Υπουργικές Αποφάσεις
    • Εγκύκλιοι
    • Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ
    • Δικαστικές Αποφάσεις
    • Αποφάσεις Ευρωπαϊκής Επιτροπής
  • Γραφείο Τύπου
    • Δελτία Τύπου
    • Ανακοινώσεις
    • Ομιλίες
    • Συνεντεύξεις Τύπου
    • Συνεντεύξεις - Άρθρα - Media
  • Επικοινωνία
    • Στοιχεία Επικοινωνίας
    • Πολυμέσα
      • Φωτογραφικό υλικό
      • Βίντεο
  • Βοήθεια
    • FAQs
    • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
  • Δομή και Αρμοδιότητες
  • e-Υπηρεσίες
  • Εκδόσεις / Αναφορές
  • Νομικό Πλαίσιο
  • Γραφείο Τύπου
  • Επικοινωνία
    • Στοιχεία Επικοινωνίας
    • Πολυμέσα
  • Βοήθεια

Αναζήτηση Αναζήτηση

Επιστροφή στην πλήρη σελίδα
  • Ο,τιδήποτε Site
  • Υπουργείο Οικονομικών 2770
  • Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας 5
  • Όλα
  • Περιεχόμενο Web 2775
  • Ο,τιδήποτε Ετικέττα
  • announc 2775
  • announcnews 2775
  • news 2775
  • el 2772
  • elgr 2772
  • gr 2772
  • δελτία 1279
  • δελτίατύπου 1279
  • τύπου 1279
  • slide 603
  • Ο,τιδήποτε Κατηγορία
  • anakoinwseis 5
  • Ανακοινώσεις 5
  • anakoinwseis 3
  • Στεγάσεις Δημοσίων Υπηρεσιών 3
  • Κιλκίς 2
  • Κιλκίς 2
  • Αιγιαλός 2
  • 61100 2
  • 48100 1
  • Πρέβεζας 1
  • Ο,τιδήποτε Φάκελος
  • Ο,τιδήποτε Χρήστης
  • ελισσαβετ μιχαηλ χωριανοπουλου 750
  • χριστινα αλεξαν καλουμενου 613
  • αλεξανδρος αναστασιος μπουρλοκας 573
  • θεοδωρα δημητριος τσολακη 420
  • ανδρεας αποστ ευθυμιου 161
  • general admin for liferay portal liferay 109
  • χριστινα γεωργιος λιακοπουλου 93
  • κωνσταντινα αχι παπαευθυμιου 43
  • μυρτω κωνσταντινος μπερατη 9
  • ιωαννης κωνσταντινος σημαιοφοριδης 2
  • Οποτεδήποτε
  • Τελευταία ώρα 0
  • Τελευταίες 24 ώρες 0
  • Τελευταία εβδομάδα 5
  • Τελευταίος μήνας 15
  • Τελευταίο έτος 393
  • Περιοχή ορισμένη από τον χρήστη…
  • Από
    Προς
Εμφάνιση 1 - 20.
  • ← Πρώτη
  • Προηγούμενο
  • Περισσότερα
 
Περιεχόμενο Web Συνέντευξη του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στον Βασίλη Ρόγγα...
1. Ποιες είναι οι οικονομικές προοπτικές της ΕΕ έπειτα από τη δεκαετή οικονομική κρίση; Η ανάπτυξη που είναι αναιμική, όπως και εσείς αναφέρατε πρόσφατα. Είναι δυνατόν να αναστραφεί ή θα δούμε σύντομα, όπως αρκετοί από δεξιά και από αριστερά ισχυρίζονται, τη διάλυση της ΕΕ; Πρόσφατα η Κομισιόν και η Fed μείωσαν τις προβλέψεις τους για ανάπτυξη στις μεγάλες οικονομίες. Αυτή η αναιμική ανάπτυξη συνδυάζεται με ακόμη χειρότερη επίδοση στο πεδίο των επενδύσεων. Οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν μειώσει δραματικά τις επενδύσεις τους σε κεφαλαιουχικά αγαθά: πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι καθαρές επενδύσεις σε κεφάλαιο παγκοσμίως μειώνονται. Αντί επενδύσεων στην πραγματική οικονομία, έχουμε την έκδοση ομολόγων για την επαναγορά μετοχών για να αυξηθεί η χρηματιστηριακή αξία, ή επενδύσεις σε ομόλογα μηδενικής απόδοσης. Με λίγα λόγια απαντούν στην, έστω και μικρή, αύξηση της ζήτησης όχι με επενδύσεις, αλλά με πρόσληψη χαμηλόμισθου εργατικού δυναμικού. Έτσι οι μισθοί παραμένουν στάσιμοι, ή αυξάνονται με ρυθμούς χαμηλότερους από την αύξηση της παραγωγικότητας, που επίσης είναι αναιμική. Όπως επισημαίνει ο Michael Roberts, δυστυχώς έχουμε έναν κόσμο όπου αυξάνονται οι χρηματιστηριακές αποτιμήσεις σε ένα περιβάλλον χαμηλών επενδύσεων και χαμηλού ρυθμού αύξησης της παραγωγικότητας, ένα περιβάλλον όπου όλοι μπορούν να βρουν μια θέση εργασίας, κανένας όμως δεν μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπή διαβίωση και προοπτική για το μέλλον. Για την Ελλάδα, το παραπάνω αναδεικνύει την αδυναμία μιας στρατηγικής που εστιάζει στις μειώσεις φόρων. Η στρατηγική του Τραμπ δεν απέδωσε: οι φόροι στις επιχειρήσεις μειώθηκαν (αυξήθηκε ο όγκος των φόρων μετά φορολογίας, αλλά όχι το ποσοστό κέρδους), συγχρόνως, όμως, τα έσοδα μειώθηκαν και ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας είναι πολύ μακριά από τον υποσχόμενο. Αυτό που απομένει είναι μια αναδιανομή των πόρων προς τους πλούσιους. Αυτό είναι το μόνο που θα απομείνει και από τις υποσχέσεις της ΝΔ, αν ποτέ κερδίσει τις εκλογές. Για την Ευρώπη το παραπάνω σημαίνει στασιμότητα, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε και την περιφερειακή διάσταση των προβλημάτων, και την αδυναμία των ευρωπαϊκών θεσμών να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους θέματα. Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, μια ανάπτυξη που θα απευθύνεται στους λίγους είναι καταδικασμένη να μην είναι και βιώσιμη. 2. Η συνταγή επίλυσης της οικονομικής κρίσης που επιλέχτηκε χρησιμοποίησε τα εργαλεία που μας έφεραν σε αυτήν (νεοφιλελεύθερες πολιτικές-λιτότητα- εμμονή στη δημοσιονομική σταθερότητα). Η κρίση όμως σοβεί ακόμα. Αν αυτά ισχύουν, για ποιο λόγο δεν άλλαξε το μείγμα της οικονομικής πολιτικής στην ΕΕ; Χρειάζονται διαφορετικές πολιτικές και έχει μεγάλη σημασία η χρονικότητά τους. Αρχικά, βγαίνοντας από μια ύφεση, πρέπει να δώσεις έμφαση στη ζήτηση και για αυτό εμείς επιλέξαμε μέτρα προς αυτήν την κατεύθυνση όπως το ΚΕΑ, τα επιδόματα για το παιδί, την πολιτική στέγασης, την αύξηση του κατώτατου μισθού. Στην συνέχεια χρειάζεσαι μέτρα ενίσχυσης της παραγωγής όπως η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και των φορολογικών συντελεστών. Τέτοιου είδους μέτρα είτε υλοποιούνται ήδη είτε θα υλοποιηθούν στο άμεσο μέλλον όπως περιγράφεται στην αναπτυξιακή μας στρατηγική. Στην Ευρώπη, παρότι δεν υπάρχουν οι δημοσιονομικοί περιορισμοί που εμείς αντιμετωπίζουμε, οι πρωτοβουλίες είναι λιγότερες από τις αναγκαίες, και λαμβάνονται με μεγάλη καθυστέρηση, και στα δυο επίπεδα. Ενώ υπάρχει κάποια πρόοδος από την πλευρά της ζήτησης, όπως φαίνεται από την ατζέντα Merkel – Macron, είναι σαφώς κατώτερη των περιστάσεων καθώς συζητάμε για εργαλεία χωρίς δημοσιονομικές μεταβιβάσεις, και άρα χωρίς μεγάλη σταθεροποιητική επίδραση. Είναι θετικό φυσικά ότι έχει ανοίξει η συζήτηση, όμως είναι άτολμη και η ταχύτητα απελπιστικά αργή. Από την πλευρά της παραγωγής υπάρχουν φυσικά τα ταμεία συνοχής αλλά δεν φτάνουν. Η δουλειά της Mazzucato και άλλων, αποδεικνύει τη σημασία των δημόσιων επενδύσεων στην ανάπτυξη και πως ο ιδιωτικός τομέας παλαιότερα τις εκμεταλλεύτηκε σε δεύτερο χρόνο. Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση είναι πως θα είχε αντιδράσει η οικονομία των ΗΠΑ αν ο Τραμπ είχε εφαρμόσει μόνο την άλλη προεκλογική υπόσχεσή του – για ένα τεράστιο κύμα επενδύσεων σε υποδομές – και όχι αυτή των μειώσεων φόρων. 3. Στα Ενθέματα πριν κάποιες εβδομάδες είχαμε ένα μίνι αφιέρωμα στην Modern Monetary Theory. Η Stephanie Kelton, σύμβουλος του Μπέρνι Σάντερς στα οικονομικά κατά την προεκλογική εκστρατεία του 2016, προτείνει ως αντικατάσταση του νεοφιλελεύθερου δόγματος την MMT. Υποστηρίζει ότι το κράτος μέσα από την κεντρική τράπεζα και το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να ρυθμίζει την ποσότητα χρήματος στην οικονομία, ακολουθώντας ελλειμματική πολιτική, προκειμένου να χρηματοδοτείται η πλήρης απασχόληση, μέσω πρωτοβουλιών και προγραμμάτων. Οι αντίπαλοί της, όπως μας πληροφορούν τα άρθρα που δημοσιεύσαμε, (εντός και φυσικά εκτός του Δημοκρατικού Κόμματος) θεωρούν πως είναι «συνταγή για καταστροφή», και πως αν εφαρμοστεί, θα επέλθει υπερπληθωρισμός και οι ιδιώτες δεν θα εμπιστεύονται το νόμισμα και θα συναλλάσσονται σε άλλα νομίσματα. Ποια είναι η γνώμη σας για την ΜΜΤ; Μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική για την ΕΕ; Αυτό που στην ουσία λέει η Kelton είναι ότι μια οικονομία με το δικό της νόμισμα μπορεί να χρηματοδοτήσει δημόσιες δαπάνες με νομισματική πολιτική (κόβοντας χρήμα δηλαδή). Ο περιορισμός είναι μόνο η δυνατότητα που έχει η οικονομία να απορροφήσει αυτή την αύξηση ζήτησης. Άμα η οικονομία έχει πλεονάζοντες πόρους και καλά πρότζεκτ, με οικονομική ή/και κοινωνική απόδοση, τότε η αύξηση της ζήτησης δεν θα οδηγήσει σε αύξηση πληθωρισμού. Ο στόχος της είναι οι συντηρητικοί (με την δημοσιονομική έννοια) στην Αμερική που εναντιώνονται στις περισσότερες δημόσιες δαπάνες (και ειδικά στις κοινωνικές), ρωτώντας για το πώς θα χρηματοδοτηθούν. Στην Ευρώπη βέβαια αυτό θα συνιστούσε επανάσταση, μια και απαγορεύεται ρητά η νομισματική χρηματοδότηση από την ΕΚΤ. Θα χρειαζόταν αλλαγή καταστατικού, και να συνδυαστεί με μια πιο ριζοσπαστική προσέγγιση κοινής δημοσιονομικής πολιτικής με έκδοση ευρωομολόγων. Και αυτό είναι στην λογική μας ως Αριστερά. Αρκεί η Αριστερά να μην ξεχάσει ότι η απάντησή μας στην κρίση δεν μπορεί να είναι κατά κύριο λόγο ούτε ζήτημα δημοσιονομικής πολιτικής, ούτε ένα νέο κύμα δημοσίων επενδύσεων, όσο και σοβαρά να είναι και τα δυο. Πιο σημαντικό είναι η ευρωπαϊκή αριστερά να συζητήσει εναλλακτικά μοντέλα παραγωγής που, βεβαίως, συγχρόνως αμβλύνουν τους περιορισμούς στην δημοσιονομική πολιτική. Για παράδειγμα η δική μας κυβέρνηση έχει προωθήσει την συνεταιριστική προσέγγιση, παραδείγματα κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, και τις ενεργειακές κοινότητες. Παραμένουν δύο ερωτήματα προς συζήτηση. Πρώτον, κατά πόσο τα μοντέλα αυτά αποτελούν ένα μόνο κομμάτι της λύσης ή μπορούν να γενικευτούν και να αποτελέσουν ένα συνολικό αντιπαράδειγμα. Δεύτερον, κατά τα πόσον υπάρχουν ζωντανές κοινωνικές ομάδες που θα τα αξιοποιήσουν. Για παράδειγμα, εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, έχουμε τα σχήματα αυτά που θα προβάλουν τη σημασία των ενεργειακών κοινοτήτων για την τοπική οικονομία; Γιατί αν δεν υπάρχουν αυτές οι ομάδες αυτοί οι νόμοι θα μείνουν κενό γράμμα. 4. Φαίνεται πως στις επερχόμενες ευρωεκλογές η άνοδος του ευρωσκεπτικισμού, της εθνικιστικής δεξιάς και ακροδεξιάς θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ στο παρελθόν. Κάποιες προβλέψεις μάλιστα φέρουν την ακροδεξιά ως δεύτερη δύναμη. Πώς μπορεί να αναταχθεί αυτή η πορεία; Μπορούν οι προοδευτικές δυνάμεις («κόκκινο-κόκκινο-πράσινο») να κερδίσουν πλειοψηφικά την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων πολιτών; Είμαστε και παραμένουμε ευρωπαϊστές διότι δεν πιστεύουμε πια ότι σε εθνικό επίπεδο μπορούμε να λύσουμε πολλά από τα προβλήματα που μας αφορούν, όπως π.χ. ο φορολογικός ανταγωνισμός, η κλιματική αλλαγή, τα δικαιώματα, ο ρατσισμός, ο εθνικισμός κ.λπ. Οι ευρωεκλογές του Μαΐου θεωρώ ότι θα είναι οι πιο σημαντικές από όσες έχουν πραγματοποιηθεί. Βρισκόμαστε απέναντι σε μία ακροδεξιά και δεξιά, οι οποίες σε αντίθεση σε την αποτυχημένη σοσιαλδημοκρατική αντίληψη των Μπλερ, Σημίτη και Σρέντερ, έχουν μάθει από την κρίση. Και έχουν μάθει ότι σε αυτά τα προβλήματα που δημιούργησε η παγκοσμιοποίηση μπορεί να έχουν παρέμβαση, οργανώνοντας τη λαϊκή βάση που παραδοσιακά ανήκε στην Αριστερά, (π.χ. Ν. Γαλλία, Β. Αγγλία, Β. Ιταλία). Οι ακροδεξιοί λοιπόν γνωρίζουν ότι ήρθε η στιγμή να ξαναχτίσουν μία συμμαχία πάνω στον εθνικισμό, στον ρατσισμό, στον σεξισμό -χωρίς όμως να χτυπούν τον νεοφιλελευθερισμό. Το τελευταίο αποδεικνύεται από πώς ψηφίζουν συστηματικά οι ακροδεξιοί στο ευρωκοινοβούλιο – κατά των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, κατά μέτρων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής κλπ. Σε αυτή την ατζέντα - όπου προτάσσουν το δίπολο κοινότητα - ταυτότητα στη βάση της μισαλλοδοξίας και του φόβου και παράλληλα ο αφορισμός της παγκοσμιοποίησης χωρίς αντιπρόταση - η Αριστερά οφείλει να σταθεί απέναντι. Γιατί εμείς ξέρουμε πολύ καλά αυτό που ο κ. Μητσοτάκης αγνοεί. Ότι η ακροδεξιά δεν αναχαιτίζεται με το να υιοθετείς την ατζέντα της. Τουναντίον. Εμείς πρέπει να δώσουμε μία καινούργια έννοια στο τι σημαίνει κοινότητα, τι σημαίνει ασφαλής γειτονιά και δημοκρατικό σχολείο ώστε να αισθάνεται ο κόσμος ότι ανήκει εκεί. Μία αριστερή κυβέρνηση έχει την ευθύνη και την υποχρέωση να κάνει μία κοινωνική πολιτική η οποία βάζει για πρώτη φορά τα θεμέλια ενός κοινωνικού κράτους που στηρίζει και στηρίζεται στην κοινότητα. Είναι όμως η κοινότητα, η ταυτότητα και η αίσθηση του ανήκειν μόνο θέμα κοινωνικό ή μόνο οικονομικό; Όχι. Γιατί ο κόσμος για να αισθάνεται ότι ανήκει σε μία κοινότητα, ότι έχει μία ταυτότητα και είναι πολίτης πρέπει να έχει δικαιώματα και να αισθάνεται ότι μπορεί να επηρεάσει τα πράγματα και να δέχεται βοήθεια όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ευρωπαϊκή ταυτότητα, ο ευρωπαϊκός δημόσιος χώρος που λέει και ο Μπαλιμπάρ, χρειάζεται κοινωνική γείωση. Για να έχω και Ευρωπαϊκή ταυτότητα, πρέπει να αισθάνομαι ότι η ΕΕ με ακούει, με σέβεται και προσπαθεί, στο μέτρο το δυνατόν, τουλάχιστον να μην βάζει εμπόδια στις άλλες ταυτότητες που έχω ή θέλω να αποκτήσω. Όλα τα παραπάνω αποτελούν κοινές διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα σε μία απαραίτητη συμμαχία της προοδευτικής μερίδας της σοσιαλδημοκρατίας, της αριστεράς και των πρασίνων και απέναντι στην Ακροδεξιά. Και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 5. Έπειτα από την εκλογή Τράμπ βλέπουμε να εξελίσσεται ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας πριν κάποιους μήνες σε ανακοίνωση του θεωρούσε ότι πρόκειται για τον μεγαλύτερο εμπορικό πόλεμο που πυροδότησαν οι ΗΠΑ στην οικονομική ιστορία. Είναι δυνατόν να επιστρέψουμε σε προστατευτισμούς ή σε έναν ιδιότυπο οικονομικό εθνικισμό; Ποια πρέπει να είναι η θέση της ΕΕ κατά τη γνώμη σας σε αυτή τη σύγκρουση; Νομίζω ότι αυτό το ζήτημα η Ευρώπη δεν το χειρίζεται άσχημα σε γενικές γραμμές. Το χειρίζεται ενωμένη, με αποφασιστικότητα αλλά χωρίς ακρότητες. Όμως η Ευρώπη, αν θέλει να έχει ένα σοβαρό ρόλο στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα, δεν πρέπει να είναι μόνο αμυντική. Έχει ήδη αρχίσει η συζήτηση αν θα πρέπει το ευρώ να είναι αποθεματικό νόμισμα. Κατά την άποψή μου δεν μπορεί να διεκδικείς να είσαι αποθεματικό νόμισμα και ταυτόχρονα να έχεις μονίμως σταθερό πλεόνασμα στο ισοζύγιο πληρωμών έναντι όλων. Γιατί αν η ευρωζώνη επιμένει να έχει πλεονάσματα αυτό έχει επιβραδυντικές συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία. Δεν μπορείς λοιπόν να διεκδικείς μεγαλύτερο ρόλο ως οικονομικός χώρος όταν δεν συντονίζεις τη δημοσιονομική πολιτική ανάμεσα στα κράτη μέλη και αδιαφορείς για το παγκόσμιο επίπεδο ζήτησης. Τι θέλω να πω: Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί μας λένε ότι επιβραδύνεται η ανάπτυξη στην Ευρώπη γιατί δεν είναι τόσο δυναμική η Κίνα ή κάποια άλλη περιοχή. Αυτή δεν είναι μια σοβαρή ανάλυση. Γιατί όταν είσαι τόσο μεγάλος οικονομικός χώρος εσύ επηρεάζεις την παγκόσμια ζήτηση και δεν μπορείς να την θεωρείς εξωγενώς δεδομένη. Συνεπώς όταν υπάρχει υστέρηση εσύ ως οικονομία πρέπει να καλύπτεις το κενό. Ένας αυξημένος ρόλος συνοδεύεται από αυξημένη ευθύνη. 6. Το Brexit θα γίνει πραγματικότητα με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Τι σηματοδοτεί για την ΕΕ; Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες μεταξύ των κυρίαρχων κρατών; Είναι πιθανές και άλλες αποχωρήσεις κρατών από την ΕΕ; Η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μια πολύ σημαντική και αρνητική εξέλιξη για την Ευρώπη. Σε όρους οικονομικούς το κόστος για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σημαντικό αλλά διαχειρίσιμο. Για το Ηνωμένο Βασίλειο είναι σαφώς μεγαλύτερο, καθώς η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός της εταίρος. Όμως η αξιολόγηση του Brexit δεν πρέπει να γίνεται μόνο σε όρους οικονομικούς, αλλά και σε όρους πολιτικούς. Παραφράζοντας τα λόγια της Λαίδης Μπράκνελ στο θεατρικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ: το πρώτο διαζύγιο μπορεί να είναι δυστύχημα, το δεύτερο όμως αποτελεί απροσεξία! Τα επόμενα χρόνια θα αποδειχθεί αν θα δημιουργήσει αποσχιστικές τάσεις, ή αν θα δημιουργήσει τάση να αντιμετωπίσουν οι πολιτικοί στην Ευρώπη το ευρωπαϊκό εγχείρημα με μεγαλύτερη σοβαρότητα, και να δημιουργηθεί, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας δημόσιος χώρος όπως αναφέραμε πριν. Ο ευρωπαίος πολίτης σε κάθε γωνιά της Ευρώπης θα πρέπει να αντιληφθεί την ουσία της ευρωπαϊκής ταυτότητας που πρέπει να συνδεθεί με την τοπική ταυτότητα του καθενός, και κάθε άλλη ταυτότητα που έχει. Μόνο έτσι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορέσει να πείσει τους πολίτες ότι η Ευρώπη λειτουργεί υποστηρικτικά και όχι αντιπαραθετικά με την τοπική ταυτότητα, και ότι η ευρωπαϊκή ταυτότητα είναι συνώνυμο της ενδυνάμωσης των πολιτών και της προόδου, και όχι ένα ξένο σώμα με αδιευκρίνιστο ρόλο και χωρίς σύνδεση με την καθημερινότητα του καθενός. 7. Κατά το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ βρεθήκατε στην αιχμή του δόρατος της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς. Τι πήγε στραβά και ο ΣΥΡΙΖΑ δε μπόρεσε να τηρήσει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις; Έφταιξε το έλλειμμα δημοκρατίας και αλληλεγγύης της ΕΕ; Πόσο ρόλο έπαιξε η προετοιμασία του κόμματός σας σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα (υπογραφή τρίτου μνημονίου); Ανατρέχοντας πολλές φορές στα γεγονότα, πιστεύω, πλέον, ότι εκτιμούσαμε λάθος την «κανονικότητα» της Ευρωπαϊκής Ένωσης: ότι θα λειτουργούσαν οι ιδρυτικές υποσχέσεις της Ένωσης για δημοκρατία και κοινότητα, δηλαδή, για την αλληλεγγύη των κρατών που συγκροτούν την Ε.Ε. Δεν εκτιμούσαμε ότι η παγκόσμια καπιταλιστική κρίση αποδομεί κάθε αρχή δημοκρατίας και ισονομίας. Αποδόμηση που βίωσαν η Ελλάδα και η Ιρλανδία όπως και συνολικά η Νότια Ευρώπη. Δεν προβλέψαμε ότι κάποιες Βόρειες χώρες, με προεξάρχουσα τη Γερμανία -και τον Σόιμπλε, επιθυμούσαν την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Έξοδο καταστροφική για την Ε.Ε. και δυσβάσταχτη για τη χώρα μας, ιδιαίτερα για τα λαϊκά στρώματα και τη μισθωτή εργασία. Αλλά, παραφράζοντας τον Πιραντέλλο, «έτσι είναι, αν έτσι νομίζουνε», με την έννοια ότι ο Σόιμπλε υποεκτιμούσε τις συνέπειες που θα είχε η έξοδος της Ελλάδας στη συνοχή και τη επιβίωση της ζώνης του ευρώ. Με ρωτάτε για την προετοιμασία μας εν όψει της ανάληψης της κυβέρνησης, σας απαντώ ότι κάναμε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα προγραμματική εμβάθυνση, της οποίας ο πυρήνας της είναι η ταξική μεροληψία. Πιστεύω ότι τον πυρήνα του προγράμματος μας τον υπερασπιστήκαμε, παρά τις αντίξοες και εκβιαστικές συνθήκες του μνημονιακού προγράμματος. Μάλιστα, μετά την έξοδο, τον Αύγουστο 2018, είχαμε τις ευκαιρίες να το αναπτύξουμε περισσότερο, παρά την επιτήρηση και τα δυσβάσταχτα πλεονάσματα. Βέβαια θα ήμουν άδικος με εμάς αν δεν σημείωνα ότι αυτό έγινε δυνατό χάρη στην μείωση των στόχων των πλεονασμάτων και της ελάφρυνσης του χρέους τα οποία πετύχαμε χάρη και στο δημοψήφισμα του Ιουλίου. Θα ήταν αδύνατο να αναπτύξουμε οποιαδήποτε πολιτική υπέρ των λαϊκών στρωμάτων με πλεονάσματα του 4.5% (όπως ήταν η δέσμευση της χώρας όταν αναλάβαμε). Και χωρίς τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους οποιαδήποτε προσπάθεια εξόδου από την κρίση θα ήταν εκ των προτέρων καταδικασμένη. Για να γυρίσω στο ερώτημά σας, πριν την ανάληψη της κυβέρνησης, δεν είχαμε, συνειδητοποιήσει και τις δυσκολίες του ελληνικού αστικού κράτους, δηλαδή την έκταση της διαφθοράς, της παραοικονομίας, της φοροαποφυγής, της εξάρτησης του κράτους από ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα. Αργήσαμε να καταλάβουμε ότι οι άλλοι είχαν «μέγεθος» και περισσότερα όπλα: μεγάλους δικηγόρους και λογιστές, μεγάλη τεχνογνωσία, την ισχύ και τα μέσα να επιβάλουν τα συμφέροντα τους. Αυτή είναι μια μάχη που η έκβασή της δεν έχει κριθεί, χρειαζόμαστε, όμως, πολιτικό χρόνο, δηλαδή μια δεύτερη κυβερνητική θητεία. Συνέντευξη
announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Παρατάσεις προθεσμιών
Με Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε σήμερα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, παρατείνονται μέχρι και την 6.5.2019: Οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις ΔΟΥ/Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών, που λήγουν την 30.4.2019. Οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών, που λήγουν την 30.4.2019. Οι προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων τέλους κινητής-καρτοκινητής τηλεφωνίας, σταθερής τηλεφωνίας, συνδρομητικής τηλεόρασης και φόρου διαμονής, φόρου πλαστικής σακούλας, τελών χαρτοσήμου, φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων, καθώς και καταβολής του φόρου που προκύπτει από αυτές, που λήγουν την 30.4.2019. Οι προθεσμίες υποβολής δηλώσεων και καταβολής παρακρατούμενων φόρων εισοδήματος των φυσικών προσώπων, των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων, που λήγουν την 30.4.2019. Η παράταση κρίνεται επιβεβλημένη για τη διευκόλυνση των υπόχρεων, λόγω των συνεχόμενων αργιών του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς.
announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Δημοπρασία Εντόκων Γραμματίων 13 εβδομάδων
Την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019 θα διενεργηθεί Δημοπρασία Εντόκων Γραμματίων διάρκειας 13 εβδομάδων του Ελληνικού Δημοσίου, σε άυλη μορφή, ποσού 625 εκατομμυρίων ευρώ, λήξεως 9 Αυγούστου 2019. Η ημερομηνία διακανονισμού (settlement) θα εί­ναι η Παρασκευή 10 Μαΐου 2019 (Τ+2). Οι τόκοι των εντόκων υπολογίζονται με χρονική βάση ACT/360. Η δη­μο­πρα­σία θα γίνει με ανταγωνιστικές προσφορές από τους Βασικούς Διαπραγματευτές Αγοράς στην Η.Δ.Α.Τ., σύμφωνα με τη δια­δικασία που προβλέπεται από τον Κανονισμό Λειτουργίας τους. Επίσης, βάσει του Κανονισμού των Βασικών Διαπραγματευτών παρέχεται η δυνατότητα υποβολής μη ανταγωνιστικών προσφορών, τόσο κατά την ημέρα διεξαγωγής της δημοπρασίας, όσο και κατά το χρονικό διάστημα της μίας (1) εργάσιμης ημέρας μετά το τέλος αυτής, και μέχρι ώρας 12.00 μ.μ. Οι μη ανταγωνιστικές προσφορές θα ικανοποιηθούν στην τιμή της τελευταίας προσφοράς που γίνεται δεκτή στη δημοπρασία (cut-off price) μέχρι συνολικού ύψους 30% επί του δημοπρατούμενου ποσού για κάθε μία από τις παραπάνω δύο περιπτώσεις. Για τα έντοκα γραμμάτια δε θα δοθεί καμία προμήθεια. ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΝΤΟΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΩΝ 13 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΣΕ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ Την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019, το Ελληνικό Δημόσιο θα προχωρήσει στην έκδοση εντόκων γραμματίων 13 εβδομάδων. Η έκδοση θα γίνει με δημοπρασία στην οποία συμμετέχουν οι Βασικοί Διαπραγματευτές των τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου. Ως ημερομηνία διακανονισμού έχει οριστεί η Παρασκευή 10 Μαΐου 2019 (Τ+2). Παράλληλα με τη δημοπρασία, το Υπουργείο Οικονομικών παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες) να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους οι οποίοι θα αποκτηθούν με έναν από τους παρακάτω τρόπους: 1. Μέσω δημόσιας εγγραφής σε οποιαδήποτε Τράπεζα ή Χρηματιστηριακή εταιρία, με ανώτατο ποσό ονομαστικής αξίας για κάθε φυσικό πρόσωπο τα 15.000 Ευρώ. Η τιμή διάθεσης θα είναι η τιμή της τελευταίας προσφοράς που γίνεται δεκτή στη δημοπρασία (cut-off price). Το συνολικό ποσό των τίτλων που θα διατεθούν μέσω αυτής της διαδικασίας θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας εγγραφής. Περίοδος εγγραφών: Από Τρίτη 7 Μαΐου 2019 έως και Πέμπτη 9 Μαΐου 2019. 2. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών μετά την ημερομηνία διακανονισμού δηλαδή μέχρι και την Παρασκευή 17 Μαΐου 2019, για απεριόριστα ποσά αλλά στην τιμή που καθορίζουν οι Τράπεζες και οι Χρηματιστηριακές Εταιρίες. Απαραίτητη προϋπόθεση για την αγορά των τίτλων είναι η καταχώρηση τους σε μερίδα του Σ.Α.Τ .Η διαδικασία ανοίγματος τέτοιας μερίδας είναι απλή και θα γίνεται μέσω των παραπάνω φορέων διάθεσης. Απαραίτητα δικαιολογητικά είναι η Αστυνομική Ταυτότητα και ο Α.Φ.Μ.
announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΕΝΤΟΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΩΝ 26 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ
, το Υπουργείο Οικονομικών παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες) να προμηθευτούν...
announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΕΝΤΟΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΩΝ 26 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ
, το Υπουργείο Οικονομικών παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες) να προμηθευτούν...
announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Νέος Ειδικός Γραμματέας ΣΔΟΕ
Οικονομικού Εγκλήματος....
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Έλεγχοι ΣΔΟΕ
Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στo πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού...σχεδιασμού για πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου...
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Δ.Τ.: Ειδική Γραμματεία Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (19.4.2019)...
Το Σ.Δ.Ο.Ε., στην προσπάθεια αντιμετώπισης του οργανωμένου οικονομικού εγκλήματος, της απάτης σε βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου και της Ε.Ε. και της προστασίας των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, κατάφερε νέο σοβαρό πλήγμα και στα κυκλώματα διακίνησης και εμπορίας παραποιημένων κ.λ.π. προϊόντων. download download download download download
announc_news foto el_gr
Περιεχόμενο Web Έλεγχοι ΣΔΟΕ
Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού...σχεδιασμού για πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου...
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Αποτελέσματα ερευνών ΣΔΟΕ για την πάταξη οικονομικού εγκλήματος, απάτης...
, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για την πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της απάτης...
news announc_news el_gr en_us
Περιεχόμενο Web Έλεγχοι ΣΔΟΕ
Σημαντική επιτυχία στην προσπάθεια καταπολέμησης του οικονομικού εγκλήματος...
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Δ.Τ. : Σημαντικό πλήγμα στο οργανωμένο οικονομικό έγκλημα κατάφερε το ΣΔΟΕ...
οικονομικού εγκλήματος, της απάτης σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου...ένταση και αποφασιστικότητα, τη μάχη κατά του οργανωμένου οικονομικού εγκλήματος....
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Απάντηση της Υφυπουργού Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου σε επίκαιρη ερώτηση...Δημοσίων Εσόδων, στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και λίστες καταθετών εξωτερικού...
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Κ. ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ...’ Αθηνών κ. Θεοχάρη Θεοχάρη προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τον ενδεχόμενο...που αφορούν στη Γενική...
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση...
προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με το Παγκόσμιο Σκάνδαλο Offshore και τη φοροδιαφυγή....
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Ομιλία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη στη συζήτηση...επί του σχεδίου νόμου του ΥΠΟΙΚ «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2016»...
οικονομικό, αλλά ακόμα και αν συμφωνήσουμε –μάλλον εάν συμφωνήσετε εσείς...
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Σημεία από την απάντηση της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών, Νάντιας...
και θα αφορά τα εισοδήματα των αγροτών κατά το οικονομικό έτος 2015, αλλά να παρέμβουμε...αποζημιώσεων και επιδοτήσεων για τις φορολογικές δηλώσεις του οικονομικού έτους 2014...
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου, στη Διαρκή Επιτροπή...Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, στη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου «Κύρωση του Κρατικού...Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2016»...
περισσότερο και πιο γρήγορα από ό,τι τα οικονομικά της Ν.Δ. και ότι η πρόταση...
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση...
προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την αντισυνταγματική διάταξη για τα δικαιώματα...
announc_news speeches el_gr
Περιεχόμενο Web Ανακοίνωση Τύπου
Minister Greece» δεν ανήκει στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Χουλιαράκη...
news announc_news el_gr
Περιεχόμενο Web Συνάντηση του Υπουργού Οικονομικών με το Βοηθό Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ...
Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος συνάντησε σήμερα στις 13.00..., στο υπουργείο, το Βοηθό Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ κ. κ. Daleep Singh, τον οποίο...
news announc_news el_gr
Εμφάνιση 1 - 20.
  • ← Πρώτη
  • Προηγούμενο
  • Περισσότερα

Χρησιμοποιούμε cookies σε αυτόν τον ιστότοπο για να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα του site με βάση  τα ενδιαφέροντά σας.

Κάνοντας κλικ σε οποιονδήποτε σύνδεσμο σε αυτήν τη σελίδα, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για να ορίσουμε cookies.

Δείτε περισσότερα


Ggps Footer Ggps Footer

ΟΔΔΗΧΔιαύγειαSolvitIMI          

 

Ευρωπαϊκή Ένωση Ψηφιακή Ελλάδα ΕΣΠΑ 2007-2013

Σχεδιασμός & Υποστήριξη από τη Γ.Γ.Π.Σ. - Yπουργείο Οικονομικών © 2017 | Χάρτης Ιστότοπου | Όροι Χρήσης |

Developed by Apopsi S.A.