Επιστροφή

Απαντήσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή

Αθήνα, σήμερα στις 25 Ιανουαρίου 2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 17.35΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε Ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Δ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.

Θα συζητηθεί η με αριθμό 407/18-1-2016 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Αθηνών του Ποταμιού κ. Θεοχάρη προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τα προβλήματα εφαρμογής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στους οίνους.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Όσο, ενδεχομένως κι αν με συμφέρουν οι διαγραφές -σ’ αυτή τη προκειμένη περίπτωση που θα συζητηθεί η δική μου ερώτηση πρώτη- δεν μπορώ και εγώ να μη στηλιτεύσω το γεγονός ότι οι Υπουργοί δε σέβονται το Κοινοβούλιο. Είναι δείγμα των προβλημάτων του κοινοβουλευτικού μας συστήματος. Η εκτελεστική εξουσία φέρεται στη νομοθετική με μια εργαλειακή λογική. Τη θυμάται, δηλαδή, όποτε τη χρειάζεται για να περάσει κάποια νομοσχέδια.
Κύριε Υπουργέ, παρά τις αντιδράσεις του συνόλου σχεδόν του Κοινοβουλίου η Κυβέρνηση αποφάσισε και επέβαλε τον περασμένο Νοέμβριο με τον 4346/2015 ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί. Είναι μια απόφαση κόντρα σε κάθε λογική μάλλον χειρότερη ακόμα κι απ’ αυτό το φόρο στις ζυθοποιίες τον οποίο καταφέραμε και αποκρούσαμε καθώς πλήττει ένα πολλά υποσχόμενο και δυναμικό κλάδο της ελληνικής γεωργίας και οικονομίας, αυτό της οινοποιίας. Προχωρήσαμε δε άμεσα, τη 16η Δεκεμβρίου του 2015, στην έκδοση απόφασης δική σας με την οποία καθορίζεται η διαδικασία είσπραξης του φόρου και τις ενέργειες των αρμοδίων αρχών εν όψει της νέας φορολόγησης από 1/1.
Η εν λόγω υπουργική απόφαση δημιούργησε μια σειρά από σημαντικά προβλήματα, όπως η παράλογη απαίτηση της αυθημερόν καταβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Έχει πάρει διαστάσεις μύθου η εταιρεία η οποία έπρεπε να πάει 30 χιλιόμετρα για να πληρώσει 0,30 λεπτά του ευρώ γιατί πούλησε 2 μπουκάλια. Και η είσπραξή του λοιπόν για τα εξαγόμενα προϊόντα.
Μετά από τις αντιδράσεις, είναι αλήθεια, ότι πολλά απ’ αυτά αντιμετωπίστηκαν έστω και μερικώς με την εγκύκλιο της 7ης Ιανουαρίου. Ωστόσο, ο αγώνας δρόμου για τις επιχειρήσεις του κλάδου συνεχίζεται.
Προκειμένου να τηρούν τη νομιμότητα πρέπει να επιδοθούν σε μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλίσουν την έκδοση άδειας φορολογικής αποθήκης μέχρι 30 Απριλίου και να διατηρήσουν την απαραίτητη ρευστότητα που τους κλέβετε προκειμένου να προκαταβάλουν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στις περιπτώσεις εξαγωγών.
Παράλληλα, οι μικροί οινοποιοί αν και μπορούν να επιλέξουν να λειτουργούν εκτός του καθεστώτος της αποθήκης θα οδηγηθούν μοιραία λόγω του αυστηρού πλαισίου και προϋποθέσεων είτε να επιλέξουν τη φορολογική αποθήκη με εξαιρετικά υψηλό οικονομικό και διαχειριστικό κόστος είτε να υποβάλλουν λευκή αίτηση έστω να γλιτώσουν ό,τι μπορούν μέχρι τις 30/4 καθώς υπάρχει ένα μεταβατικό ευνοϊκό καθεστώς αν κάνουν τέτοιου είδους αίτηση.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε και ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση, αλλά υπάρχει υποχρέωση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, γι’ αυτό ακολουθήθηκε αυτή η διαδικασία.
Όλο το προηγούμενο διάστημα και την Παρασκευή και σήμερα είχαμε επαφές με τους οινοπαραγωγούς, αυτούς οι οποίοι πλήττονται από το μέτρο αυτό, για να βρούμε λύση. Πραγματικά, σε αυτήν την κατεύθυνση λειτουργεί και θα λειτουργεί το Υπουργείο Οικονομικών.
Άρα, σαφέστατο είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να δημιουργήσει προβλήματα ,θέλει να λύσει προβλήματα και ψάχνουμε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις, όπως κάναμε έγκαιρα και με την απόφαση του Δεκεμβρίου, όπως κάνουμε και με την απόφαση του Ιανουαρίου, με τις διευκρινιστικές αποφάσεις.
Όμως, δεν συμφωνώ μαζί σας ότι η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών δημιούργησε το πρόβλημα. Το πρόβλημα δημιουργεί το είδος του φόρου. Όταν σε ένα προϊόν επιβάλλεται ειδικός φόρος κατανάλωσης, αμέσως ενεργοποιούνται μια σειρά από διατάξεις, μια σειρά από ευρωπαϊκές οδηγίες, (που δεν είναι απόφαση της εκάστοτε κυβέρνησης ή απόφαση δική μας). Αφού, δηλαδή, επιβάλαμε ειδικό φόρο κατανάλωσης, αναγκαστικά υπάρχουν αυτές οι επιπτώσεις.
Ωστόσο, να ξεκαθαρίσω για μια φορά ακόμη ότι αυτός ο ειδικός φόρος δεν επιβάλλεται  σε όλα. Απαλλάσσονται τα απλά κρασιά τα οποία παράγουν ιδιώτες και τα οποία καταναλώνονται από τον ίδιο τον παραγωγό, τα μέλη της οικογένειάς του ή τους προσκεκλημένους του, με την προϋπόθεση ότι δεν πωλούνται. Να ξεκαθαρίσουμε αυτό το πράγμα, γιατί ακούγονται πολλά μέσα στο όργιο παραπληροφόρησης αυτές τις μέρες και πρέπει να δώσουμε ακριβή εικόνα στους πολίτες.
Σε ό,τι αφορά τώρα στο τι σχεδιάζει η Κυβέρνηση να κάνει. Σχεδιάζουμε, πραγματικά, να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα. Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή ότι την τάδε του μηνός θα ληφθεί το α΄, το β΄ ή το γ΄ μέτρο. Είμαστε σε συνεργασία και με τον νέο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, στα πλαίσια και στις δυνατότητες που μας δίνουν οι οδηγίες, διότι εκεί πρέπει να κινηθούμε, να βρούμε τις καλύτερες λύσεις.
Όμως, διαβεβαιώνω και τους Βουλευτές και τους οινοπαραγωγούς ότι αυτές οι λύσεις θα βρεθούν και θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματά τους.  
ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Να δεχθώ, σε κάθε περίπτωση, ως δήλωση προθέσεων τα «θα» που μας είπε ο κύριος Υπουργός. Κι εμείς είδαμε τους οινοπαραγωγούς και είναι ανάστατοι. Θεωρούν ότι αυτό είναι μία ταφόπλακα στην ελληνική βιομηχανία οίνου. Η Κυβέρνηση επέλεξε να βάλει έναν ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί σε μερικό αντιστάθμισμα της αύξησης του ΦΠΑ στην εκπαίδευση και προσδοκά περί τα 60-70 εκατομμύρια.
Όμως, δεν είμαι αισιόδοξος ότι έχετε υπολογίσει το διαχειριστικό κόστος στα τελωνεία για όλο αυτόν τον φόρο, δεν είμαι σίγουρος ότι έχετε υπολογίσει το διαχειριστικό κόστος στην ελληνική οικονομία και εάν στην πραγματικότητα, συνολικά, αυτός ο φόρος θα έχει όφελος ή αν θα έχει κόστος.
Να σας θυμίσω και το αντίστοιχο θέμα των διήμερων παραγωγών, που δεν το έχουμε λύσει και έχουμε προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εκεί έχουμε οδηγηθεί σε ένα καθεστώς που οδηγεί στην πώληση «χύμα» και στη «μαύρη» πώληση, εκτός φορολογικών διαδικασιών.
Αυτά, λοιπόν, τα προβλήματα είναι που θα πρέπει να λύνουμε. Θα πρέπει να βοηθάμε τους μικρούς παραγωγούς να τυποποιούν και να πουλάνε τυποποιημένα προϊόντα και μάλλον και με αυτόν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί θα οδηγήσετε τους μικρούς παραγωγούς να πάνε στις «μαύρες» πωλήσεις, για να αποφύγουν όλη αυτήν την ταλαιπωρία.
Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζει το κράτος να αναγκάζει τον πολίτη, να αναγκάζει τον παραγωγό να πρέπει να επιλέξει μεταξύ της νομιμότητας και της δυνατότητας να προκόψει και να κάνει τη δουλειά του. Δεν μπορεί αυτά τα δύο να είναι διαζευκτικά και να μην μπορεί να συνδυάσει και την προκοπή και την επιτυχία και τη νομιμοφροσύνη και να μπορέσει να τηρήσει τους κανόνες που εσείς βάζετε.
Κοιτάξτε το πάλι. Τα «θα» δεν φτάνουν, κύριε Αλεξιάδη. Πρέπει να διορθώσετε το πρόβλημα.  
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Πρώτα απ’ όλα, να ξεκαθαρίσω ότι για το θέμα αυτό αναλυτική απάντηση δόθηκε στις 18 Ιανουαρίου στη Βουλή, σε αντίστοιχη ερώτηση που έκανε ο κ. Κεγκέρογλου, απ’ ό,τι θυμάμαι.
Επίσης, θα σας καταθέσω για τα Πρακτικά όλα τα σχετικά έγγραφα των υπηρεσιών, που δίνουν αναλυτικά στοιχεία και αναλυτική ενημέρωση, για να έχετε μία πλήρη εικόνα ακριβώς για το τι συμβαίνει.
Δεν δέχομαι, όμως, κύριε Θεοχάρη, τη μομφή που κάνετε στην Κυβέρνηση σχετικά με το είδος αυτού του φόρου. Το έχουμε ξεκαθαρίσει πάρα πολλές φορές, θα το πούμε μια φορά ακόμα, για να γίνει αντιληπτό και για να μην ακούμε πάλι το ίδιο επιχείρημα. Δεν είμαστε ευτυχείς, ούτε υπερασπιζόμαστε πάρα πολλές από τις φορολογικές διατάξεις που έχουμε αυτή τη στιγμή στο φορολογικό μας σύστημα κι έχουμε πει ότι αυτές θα αλλάζουν, είτε με αργό είτε με πιο γρήγορο ρυθμό, εκεί που μπορούμε να το αλλάζουμε.  

Για να αλλάξουμε, όμως, τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση έπρεπε να βρούμε κάποια ισοδύναμα. Μπορεί βεβαίως ορισμένες πτέρυγες της Βουλής –δεν έχω καταλάβει ακριβώς τη δική σας θέση- να θεωρούν ότι έπρεπε να παραμείνει ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Εμείς, όμως, αγωνιζόμασταν από τη πρώτη στιγμή να βρεθούν ισοδύναμα. Και γι’ αυτό βρήκαμε κάποια ισοδύναμα. Μπορεί να μην ήταν τα τέλεια.
Όμως, στην πολιτική δεν έχει νόημα μόνο να καταθέτεις την κριτική σου. Πρέπει να καταθέτεις και την πρότασή σου. Άρα, λοιπόν, περιμένουμε να κατατεθεί με τι πρέπει να αντικατασταθεί ο φόρος στο κρασί. Εμείς βρήκαμε ένα ισοδύναμο με τεχνικά προβλήματα λόγω του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Το λύνουμε και προχωράμε παραπέρα.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το συγκεκριμένο θέμα εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε το ελληνικό κρασί και τα ελληνικά προϊόντα. Και στο θέμα του τσίπουρου μελετούμε και συνεργαζόμαστε με τους παραγωγούς γι’ αυτά τα ζητήματα. Δεν κλείνουμε τα μάτια.
Και δεν περίμενα απ’ εσάς την αναφορά στο «θα». Μπορεί να ήταν σε κάποιο σημείωμα από ομιλία σας προηγουμένων μηνών. Αλλά στο Υπουργείο Οικονομικών κλείσαμε πλέον το 2015, κύριε Θεοχάρη.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Τρία «θα».
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Και επειδή έχετε εμπειρία από το Υπουργείο Οικονομικών, το ισοζύγιο στα φορολογικά έσοδα στο Υπουργείο Οικονομικών για το 2015 ήταν θετικό, ενώ συγκρίνοντας το 2014 με το 2013 ήταν αρνητικό.
-------------------------------------------------------------------
Και φθάνουμε, για να απελευθερώσουμε τον Υπουργό να πάει στην Αίθουσα της Γερουσίας, στην με αριθμό 428/19-1-2016 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Αθανασίου (Σάκη) Βαρδαλή προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τη συντήρηση του παράκτιου αναχώματος στις εκβολές των ποταμών Αξιού και Γαλλικού στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ:  Υπουργέ, τα τελευταία χρόνια η πραγματικότητα μας θυμίζει με τραγικό τρόπο –θα έλεγα- την ανυπαρξία θωράκισης της χώρας από αντιπλημμυρική προστασία. Εδώ τώρα δεν μιλάμε για σχέδιο γενικότερα ή για προγραμματισμό αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος ή λύσης του, αλλά ούτε καν για αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν εντοπιστεί εδώ και χρόνια και είναι επείγοντα και εξ αυτού του λόγου χρήζουν και άμεσης αντιμετώπισης.
Αναφέρομαι σε ένα απ’ αυτά που είναι το παράκτιο ανάχωμα στις εκβολές των ποταμών Αξιού και Γαλλικού. Το συγκεκριμένο ανάχωμα έχει διαβρωθεί επικίνδυνα και κάθε καθυστέρηση στην αποκατάστασή του θα έχει σαν αποτέλεσμα: πρώτα απ’ όλα την καταστροφή μεγάλου μέρους του, την κατάκλιση χερσαίων εκτάσεων, την καταστροφή καλλιεργειών αλλά και κτηνοτροφικών μονάδων, ακόμη –ενδεχομένως- και απώλειες ανθρώπινων ζωών αλλά και ζώων.
Δεν τα λέμε εμείς, το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, αυτά. Έχω εδώ την έκθεση –σας την έχει στείλει και είναι γνωστή- της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Δεύτερον,  ίσως γνωρίζετε ότι το έργο κατασκευάστηκε εδώ πενήντα τέσσερα χρόνια, από το 1962 δηλαδή, και δεν έχει συντηρηθεί. Κάποιες πέτρες ρίχνουμε κατά καιρούς, όταν ανοίγουν τρύπες.
Το ερώτημα είναι συγκεκριμένο. Θα δώσετε άδεια –διότι αυτό επικαλείται η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ότι δεν δίνετε άδεια- να προχωρήσει άμεσα η συντήρηση του συγκεκριμένου αναχώματος;
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Δεν είμαι ειδικός επί των αναχωμάτων ούτε των κοινωνικών ούτε των φυσικών. Σε σχέση, όμως, με την ερώτηση αυτή εμπλέκομαι ως αρμόδιος για τα θέματα της δημόσιας περιουσίας.
Και εδώ να ξεκαθαρίσω κάτι στον κύριο Βουλευτή, που θέτει ένα πολύ σωστό ερώτημα για κάτι  το οποίο δημιουργεί προβλήματα και κινδύνους, ανά πάσα στιγμή, σε μια πολύ σημαντική περιοχή της χώρας, σε περιοχή που, εάν σπάσουν τα φράγματα και μπει η θάλασσα (σε εκείνη την περιοχή) μέσα, θα έχουμε καταστροφές, που θα κρατήσουν πάρα πολλά χρόνια, εξαιτίας των προβλημάτων που θα δημιουργήσουν σε εκείνα τα εδάφη. Θα σας πω, όμως, ποιο είναι το γραφειοκρατικό πρόβλημα και ποια είναι η δική μου αρμοδιότητα, διότι τελικά κακώς απευθύνετε σε εμένα την ερώτηση.
Υπάρχουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών που είναι αρμόδιες για να δίδουν άδειες για να γίνονται έργα στον αιγιαλό. Και υπάρχει σωστά αυτή η αρμοδιότητα, διότι, εάν δεν υπήρχε (αυτή η αρμοδιότητα), φανταστείτε ότι ο καθένας θα μπορούσε να πάει στον αιγιαλό και είτε με πρόφαση ότι πάει να φτιάξει κάποια έργα είτε με οτιδήποτε άλλο, να δημιουργεί προβλήματα, καταπατήσεις και μια σειρά από άλλα προβλήματα που έχουμε δει κατά καιρούς.
Δεν αρνούνται οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών να δώσουν άδεια. Θα καταθέσω στα Πρακτικά όλη τη σχετική αλληλογραφία, για να ενημερωθείτε.
Υπάρχει και ένα έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας Μακεδονίας-Θράκης από τις 11 Σεπτεμβρίου 2015 προς την Περιφέρεια, που εξηγεί με σαφήνεια ότι θα πρέπει, για να γίνουν αυτές οι εργασίες, να γίνει αίτηση και να ακολουθηθούν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε απόφαση του Υπουργού Οικονομικών κατά τη διαδικασία που προβλέπει η παράγραφος του σχετικού άρθρου του ν.2971/2001. Το καταθέτω στα Πρακτικά.
Δεν μπορεί η Κτηματική Υπηρεσία να δώσει άδεια με βάση τους νόμους που υπάρχουν, εάν δεν ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία. Άρα, το Υπουργείο Οικονομικών έχει δύο οδούς: Ή να φέρει διάταξη και να αλλάξουμε τον νόμο, που θα καθυστερήσει πάρα πολύ, ή να τηρήσει τον νόμο. Τηρώντας τον νόμο, δεν μπορούμε να δώσουμε άδεια για τέτοιες εργασίες, εάν δεν τηρηθεί μια διαδικασία.
Δυστυχώς, στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχει κατατεθεί το σχετικό αίτημα και ο σχετικός φάκελος, ώστε να ακολουθηθεί η διαδικασία και να δοθεί η άδεια. Εάν είχε γίνει το αίτημα από τότε, από τον Σεπτέμβριο –εγώ σας λέω από τον Σεπτέμβριο, απ’ όταν πήραν την απάντηση-, θα είχε ήδη δοθεί η άδεια και θα είχαν ξεκινήσει τα έργα.
Άρα, εμείς ως Υπουργείο Οικονομικών δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο όσο υπάρχει αυτός ο νόμος. Πρέπει ή να αλλάξει ο νόμος ή να τηρηθεί ο νόμος. Για να γίνουν άμεσα τα έργα, πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία και να δοθεί άδεια για τον αιγιαλό.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, από ό,τι κατάλαβα, τελικά μπορεί όπου σταθούμε και όπου βρεθούμε να καταγγέλλουμε τη γραφειοκρατία, αλλά εδώ θα πνιγεί κόσμος, θα καταστραφούν περιουσίες, γιατί δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα απλό ζήτημα και επικαλούμαστε τον νόμο. Μα, είναι δυνατόν;
Εάν ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία που λέτε και μέσα στις προϋποθέσεις για να κάνω ένα έργο, δηλαδή για να συντηρήσω το ανάχωμα, είναι να κάνω μελέτη, να την καταθέσω, να παρθεί η απόφαση από τον Υπουργό –γιατί δεν μπορεί κανείς άλλος να πάρει τέτοιου είδους απόφαση-, να γυρίσει πίσω, να γίνει διαγωνισμός, να το πάρει ο εργολάβος και θα δούμε πότε θα μπει, τελικά θα συμβεί το μοιραίο και θα λέμε ότι φταίνε οι ακραίες καιρικές συνθήκες.
Νομίζουμε ότι θα μπορούσε να λυθεί διαφορετικά ένα ζήτημα το οποίο επείγει και χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση. Για παράδειγμα, για τέτοιου είδους έργα θα μπορεί να δίνεται εξουσιοδότηση στην Περιφέρεια γενικώς –στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας- και βεβαίως και οι αντίστοιχοι πόροι, για να παρεμβαίνει επιτόπου αυτός που έχει εκεί και την ευθύνη και την αρμοδιότητα. Δεν μπορεί να είναι υπόθεση του Υπουργού και αν χρειαστεί να αλλάξει αυτός ο νόμος, να αλλάξει ο νόμος. Και, ξαναλέω, όχι μόνο την αρμοδιότητα, αλλά και τους πόρους.
Βεβαίως, το πρόβλημα της θωράκισης από αντιπλημμυρική προστασία δεν λύνεται με τέτοια μπαλώματα. Κατά τη γνώμη μας, χρειάζεται ένας κεντρικός φορέας που θα έχει την ευθύνη και της μελέτης και της παρακολούθησης, αλλά και την ευθύνη επίλυσης τέτοιων προβλημάτων. Μόνο με έναν τέτοιο κρατικό φορέα μπορούν να αντιμετωπιστούν συνολικά τέτοιου είδους προβλήματα και χρειάζεται γενικότερο σχέδιο και προγραμματισμός έργων αναγκαίων για την αντιπλημμυρική προστασία της χώρας μας.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Βουλευτά, θα διευκρινίσω, για να μη γίνει κάποια παρανόηση σε οποιονδήποτε μας ακούει, ότι αυτό που ρωτάτε δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών. Το Υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί να δώσει άδεια, αν δεν τηρηθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία. Όποιος θέλει να κάνει έργα στον αιγιαλό, χωρίς άδεια, αναλαμβάνει την ευθύνη. Αλλά δεν μπορούμε εμείς να δώσουμε άδεια, χωρίς να τηρηθεί η  νόμιμη διαδικασία.
Το ερώτημα, λοιπόν, που θέτετε εσείς σε εμάς, πρέπει να το θέσετε σε άλλα Υπουργεία και βεβαίως και πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία. Δεν μπορεί να ασχολείται ο Υπουργός Οικονομικών με ένα τέτοιο έκτακτο έργο, πρέπει να είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων. Θα πρέπει, όμως, να αλλάξει η νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα και εμείς θα αλλάξουμε σε πολλά ζητήματα τη νομοθεσία για τον αιγιαλό και για την προστασία της παραλίας. Γιατί δεν μιλάμε για προστασία. Εδώ μιλάμε ότι η υποτιθέμενη προστασία δεν προστατεύει τον αιγιαλό.
Αλλά αυτή τη στιγμή, γιατί το ερώτημα να είναι ως προς το τι κάνει το Υπουργείο Οικονομικών και να μην είναι το ερώτημα γιατί τόσους μήνες δεν ακολουθεί η Περιφέρεια τη διαδικασία που έπρεπε να ακολουθήσει και έχει ενημερωθεί από τον Σεπτέμβριο γι’ αυτήν;
Άρα, να κάνουμε όλοι μια προσπάθεια. Εγώ θα προσπαθήσω αύριο κιόλας να επικοινωνήσω και με την Περιφέρεια και με τις άλλες υπηρεσίες, να δοθεί άμεσα αυτή η άδεια και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των πολιτών.