Συχνές ερωτήσεις για το e-παράβολο
1. Τι είναι το Ηλεκτρονικό Παράβολο (e-παράβολο);
Το e-παράβολο είναι μια εφαρμογή έκδοσης παραβόλων μέσω Διαδικτύου τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλα τα έντυπα παράβολα που χρησιμοποιούνται σήμερα.
2. Πως εκδίδω και χρησιμοποιώ ένα e-παράβολο;
Θα προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:
Δημιουργία e-παραβόλου: Συμπλήρωση της σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας και έκδοση «μοναδικού κωδικού αριθμού» παραβόλου.
Πληρωμή e-παραβόλου:...
3. Πρέπει να έχω κωδικούς για το TAXISnet για να εκδώσω e-παράβολο;
Όχι, παράβολο μπορείτε να εκδώσετε και ως μη πιστοποιημένος χρήστης του Taxisnet. Δεν μπορείτε όμως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσής του, να το αναζητήσετε, να το επανεμφανίσετε, να...
4. Εάν δεν έχω ΑΦΜ μπορώ να εκδώσω e-παράβολο;
Ναι, αλλά εάν δεν χρησιμοποιηθεί το παράβολο, δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της χρηματικής του αξίας. Επίσης, στην ηλεκτρονική αίτηση έκδοσης του παραβόλου, θα πρέπει υποχρεωτικά να...
5. Πρέπει να δηλώσω υποχρεωτικά Κωδικό Λογαριασμό Τράπεζας (IBAN);
Η συμπλήρωσή του είναι αναγκαία σε περίπτωση που προκύψει επιστροφή χρημάτων. Στην περίπτωση που ο IBAN δεν έχει δηλωθεί κατά την έκδοση του e-παραβόλου, μπορείτε να τον συμπληρώστε εκ των...
6. Μπορώ να μεταβάλω τα στοιχεία του e-παραβόλου μετά την έκδοσή του;
Όχι, εκτός από την περίπτωση μεταβολής του πεδίου του ΙΒΑΝ. Η δυνατότητα αυτή δίνεται μόνο σε πιστοποιημένους χρήστες του Taxisnet.
7. Μπορώ να εκδώσω παράβολο για λογαριασμό τρίτου; Ποιο ΑΦΜ χρησιμοποιώ;
Ναι, γράφοντας το ΑΦΜ και τα στοιχεία του αιτούντος το παράβολο. Εάν εισέλθετε ως πιστοποιημένος χρήστης θα πρέπει να αλλάξετε τα προσυμπληρωμένα προσωπικά σας στοιχεία (ΑΦΜ, επώνυμο, κ.λ.π.)...
8. Ποιο είναι το χρονικό διάστημα, από την ημερομηνία πληρωμής ενός e-παραβόλου, για το οποίο μπορώ να το χρησιμοποιήσω; Το e-παράβολο έχει ημερομηνία λήξης;
Το e-παράβολο δεν έχει ημερομηνία λήξης και ισχύει για όσο δεν υπάρχουν αλλαγές από τον Φορέα για τον οποίο έχει εκδοθεί (π.χ κατάργησή του, αλλαγή του χρηματικού αντιτίμου κ.λ.π.).
9. Τι ποσό συμπληρώνω για έκδοση e-παραβόλου μεταβλητής αξίας;
Θα πρέπει να προηγηθεί επικοινωνία και ενημέρωση από τον Φορέα στον οποίο θα κατατεθεί το παράβολο.
10. Με ποιο τρόπο πληρώνω ένα e-παράβολο και πόσο άμεσα μπορώ να το χρησιμοποιήσω;
Για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άμεσα ένα e-παράβολο το πληρώνετε σε κατάστημα ή ηλεκτρονικά (web-banking, phone-banking) στις εξής τράπεζες:
ALPHA BANK
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ...
11. Υπάρχει πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση (προμήθεια) κατά την πληρωμή του e-παραβόλου;
i. Σε περίπτωση που η πληρωμή του ηλεκτρονικού παραβόλου πραγματοποιηθεί μέσω των υπηρεσιών e-banking, phone banking, ATM, Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ/APS) των ...
12. Πόσες μέρες έχω για να πληρώσω ένα e-παράβολο μετά την έκδοση του;
Κατά την έκδοσή του ορίζεται και αναγράφεται καταληκτική ημερομηνία πληρωμής.
13. Πώς μπορώ να αιτηθώ επιστροφή χρημάτων για e-παράβολο που δεν έχω χρησιμοποιήσει;
Υποβάλετε «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων» μέσα από την εφαρμογή του e-παραβόλου και στη συνέχεια τα χρήματα πιστώνονται στον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ) που έχετε δηλώσει. Στην περίπτωση που ο IBAN...
14. Ο Φορέας στον οποίο έχει κατατεθεί ένα πληρωμένο e-παράβολο, επιστρέφει τα χρήματα στην περίπτωση που αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί;
Ο αρμόδιος Φορέας, μετά από έλεγχο, υποβάλλει «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων» στην εφαρμογή e-παραβόλου, αιτιολογώντας την επιστροφή.
15. Έχω εκδώσει και πληρώσει ένα e-παράβολο χωρίς να συμπληρώσω το Α.Φ.Μ. μου και δεν το έχω χρησιμοποιήσει. Πώς μπορώ να αιτηθώ για επιστροφή της χρηματικής του αξίας;
Βάσει της διαδικασίας που προβλέπεται από τον εκάστοτε Φορέα, είναι δυνατή η επιστροφή ηλεκτρονικού παραβόλου που εκδόθηκε χωρίς Α.Φ.Μ. Θα πρέπει να προσκομίσετε τον Α.Φ.Μ. σας στον...
16. Πως χρησιμοποιώ το e-παράβολο στον Φορέα για τον οποίο το έχω εκδώσει;
Αφού έχετε εκδώσει και πληρώσει το e-παράβολο, στη συνέχεια το καταθέτετε στον Φορέα. Γίνεται ταυτοποίηση του μοναδικού κωδικού αριθμού του παραβόλου και στη συνέχεια ο υπάλληλος του Φορέα...
17. Που μπορώ να απευθυνθώ όταν ο Φορέας για τον οποίο το έχω εκδώσει ένα e-παράβολο δεν έχει ενημερωθεί για την πληρωμή του;
Για οποιοδήποτε πρόβλημα συναλλαγής πληρωμών επικοινωνήστε με την Τράπεζα στην οποία το πληρώσατε ή απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο 15515 (επιλογή 6) ή υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της...
18. Μπορώ να ακυρώσω ένα e-παράβολο που έχω δημιουργήσει και δεν έχω χρησιμοποιήσει;
Όχι δεν μπορώ να ακυρώσω το e-παράβολο. Το μη πληρωμένο παράβολο ακυρώνεται αυτόματα μετά την καταληκτική του ημερομηνία ενώ για το πληρωμένο e-παράβολο που δεν έχει χρησιμοποιηθεί μπορεί να...
19. Που μπορώ να απευθυνθώ για τυχόν απορίες/διευκρινίσεις σχετικά με το e-παράβολο;
Μπορείτε να καλέσετε το τηλεφωνικό κέντρο 213 1621000 (επιλογή 6) ή να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας «Υποβολή Αιτήματος».
20. Τι είναι το οριζόντιο παράβολο;
Οριζόντιο παράβολο είναι το παράβολο που είναι κοινό για πολλούς Φορείς του Δημοσίου και μπορεί να εκδοθεί από τον πολίτη για κάποιον από αυτούς τους Φορείς. Το οριζόντιο παράβολο μπορεί...
21. Τι είναι το «παράβολο Αυτόματης Δέσμευσης»;
Το παράβολο Αυτόματης Δέσμευσης είναι παράβολο που δεσμεύεται αυτόματα από την εφαρμογή του e-παραβόλου μόλις πληρωθεί. Για το παραπάνω παράβολο δεν υπάρχει δυνατότητα αιτήματος...